Szanowni Państwo,

W dniu 22 czerwca doszło do ataku hakerskiego, w wyniku którego wyciekły dane osobowe klientów sieci sklepów Agata Meble. W komunikacie spółka wskazała iż wyciekły tylko dane Klientów którzy założyli konto na portalu sklepu.

 

Jakie dane zostały ujawnione?
Doszło do ujawnienia danych takich jak imiona i nazwiska, adresy, dane kontaktowe oraz informacje o złożonych zamówieniach i reklamacjach. Nie wyciekły dane logowania ani hasła, ponieważ były przechowywane w innej infrastrukturze. Nie zostały również przechwycone żadne dane finansowe takie jak numery kont i kart klientów ponieważ przetwarzanie płatności odbywa się przy wykorzystaniu zewnętrznych operatorów płatności.

Co należy zrobić?
Prosimy o prewencyjne ostrzeżenie Klientów, iż ujawnione dane mogą zostać wykorzystane do ataków oszustów w celu pozyskania danych kart płatniczych, oraz danych do logowania do bankowości elektronicznej.
Klienci powinni zachować szczególną czujność i ostrożność w przypadku prób kontaktu drogą telefoniczną lub e-mail. Poniżej podstawowe zasady którymi powinni się kierować.
„Nie daj się oszukać!


• Nie rób niczego, co poleca Ci zrobić nieznana osoba;


• Nie instaluj żadnego dodatkowego programu, ani w żadnej sposób nie dawaj dostępu do swojego komputera i telefonu; Dotyczy: Karty płatnicze dla Klientów detalicznych i firmowych Temat: Wyciek danych klientów sieci sklepów Agata Meble Sygnatura: DR/544/D/0181/2024 Kontakt: Anna Juszczyk, tel. 71 32 30 479, kom. 512 010 120, e-mail: anna.juszczyk@bankbps.pl


• Nie przekazuj nikomu swoich danych logowania do bankowości, kodów autoryzacyjnych
transakcji ani kodów BLIK, nawet jeśli osoba z która rozmawiasz twierdzi ze jest pracownikiem
Banku czy Policjantem;


• Nie podawaj danych swojej karty płatniczej ani zdjęć dowodu tożsamości;


• Jeśli dostajesz wiadomości sms z nieznanych numerów często spoza Polski blokuj numer i
nie wchodź w otrzymane wiadomości;


• Uważaj na fałszywe wiadomości mailowe, sprawdź z jakiego adresu mail otrzymałeś
wiadomość, nie klikaj w link i nie podawaj danych kart płatniczych.


Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości zanim cokolwiek zrobisz skontaktuj się z kimś bliskim lub
zaufanym”
Dodatkowo w przypadku Klientów Agata Meble zalecane jest zastrzeżenie numeru PESEL.

Z wyrazami szacunku

GRUPA BPS

 

wstecz
  • Zamknij x
    W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.